Jak przygotować się do maratonu?

Jak przygotować się do maratonu?

18 września 2020 Wyłącz przez Mietek

Bieganie to jeden z najmniej wymagających rodzajów sportów, gdyż aby go uprawiać wystarczą wygodne buty oraz ubiór dostosowany do warunków na zewnątrz. Jest to bardzo dobry sposób na dzienną aktywność fizyczną a także na osiągnięcie zgrabnej figury. Jednak jak się przygotować na dłuższe dystanse?

Trening i dieta

Przykładem bardzo wyczerpującego treningu biegowego może być maraton, czyli bieganie przez 40 kilometrów. Jest to bardzo długi dystans, dlatego zanim weźmiemy w tym udział musimy się do tego odpowiednio przygotować. Jest to związane między innymi z przeprowadzaniem odpowiednich treningów, a także dostosowaniem diety do wymogów biegania. Warto sobie stopniowo zwiększać dystans biegania, aż bez większych problemów będziemy mogli przebyć długie dystanse.

Regeneracja

Oprócz treningu oraz diety bardzo ważne jest też zapewnienie naszemu organizmowi odpowiedniej regeneracji. Jednym ze sposobów na odpowiednią regenerację naszego organizmu po treningu biegowym może być masaż tantryczny, który pozwoli na zrelaksowanie ciała i przyspieszenie regeneracji mięśni. Ważne jest także robienie przerw pomiędzy długimi dystansami, aby dać naszemu organizmowi czas na regenerację pomiędzy okresami intensywnego wysiłku.

Warto zajrzeć również na: