Niemal większość spośród nas spotkała się z gadżetem firmowymi. Biorąc pod uwagę ogromną popularność tego środka promocji nie można więc podważać zasadności ich zastosowania. Wiele firm powątpiewa jednak w skuteczność tej formy promocji. Wątpliwości mają zwykle swe źródło w nieodpowiednim dobraniu gadżetów.

Zostały one dobrane przy zignorowaniu grupy docelowej, budżetu oraz przy całkowitym pominięciu celu jaki mają spełnić. W powyższym zdaniu zostały więc określone trzy podstawowe czynniki jakie należy wziąć pod uwagę przy wyborze gadżetów. Wielu przedsiębiorców popełnia jednak błąd kierując się przy zakupie gadżetu firmowego głównie ceną. Na dodatek pragną oni by gadżet reklamowy był tani, nietuzinkowy i skuteczny. Czy jest to możliwe? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie.

Przy gadżetach firmowych najważniejszym słowem jest personalizacja. Gadżet powinien być spersonalizowany pod konkretnego odbiorcę. Klient czy kontrahent w interesach powinien poczuć się doceniony po otrzymaniu upominku. Dzięki temu wie, że jest on ważny dla firmy. Świetną okazją do obdarowywania innych gadżetami reklamowymi są święta. Samo otrzymanie gadżetu nie poprawi wizerunku firmy, zwłaszcza gdy gadżet wyląduje na dnie szuflady. Dobre gadżety reklamowe spełniają również funkcję użytkową. Oczywiście w tym przypadku pierwsze co nasuwa się na myśl to kubek. Trzeba jednak dokładnie przeanalizować to czy kubek rzeczywiście będzie gadżetem nietuzinkowym? Dobrze jest więc poświecić parę chwil na to by dokładnie przemyśleć czego oczekiwałby nasz Klient, czego chciałby używać? Tradycyjnym i wręcz „wyświechtanym“ pomysłem są długopisy czy inne przybory do pisania. Jest to też najtańszy sposób na produkcję gadżetów.

Funkcjonalność przede wszystkim.

Funkcjonalność przede wszystkim /sxc.hu

Swego czasu bardzo popularne były również smycze na klucze. Oczywiście nie można powiedzieć by gadżety te nie spełniały funkcji użytecznej, czy są one jednak rzeczywiście oryginalnym pomysłem. Swoją drogą czy w czasach komputerach długopisy nadal są tak chętnie stosowane? Może lepszym wyborem będzie pamięć USB. Zwłaszcza, że teraz ceny pamięci USB idą coraz bardziej w dół. Co więcej obecnie w tej chwili funkcjonuje mnóstwo firm na rynku, które są gotowe wykonać oryginalny kształt pendrive. Tego typu gadżet z całą pewnością nie zostanie zapomniany. Fajnym pomysłem na gadżety są również słodycze. Któż z nas nie lubi czegoś słodkiego? Cukierki, lizaki z logo firmy zawsze będą się dobrze kojarzyć. Z kolei dla kadry zarządzającej idealnie nadają się gadżety w postaci okazjonalnych koszy słodyczy. Tego rodzaju upominki są coraz popularniejsze. Jeśli zależy nam na utrzymaniu dobrych kontaktów nie tylko z klientami, ale również z kontrahentami kosz słodyczy będzie idealnym wyborem. Przy projektowaniu gadżetu nie można zapomnieć by logo znalazło się w najbardziej widocznym miejscu. Niech odbiorca zawsze będzie miał logo firmy na widoku. Dzięki temu klient będzie przypominał sobie również to co dana firma oferuje. Przy wyborze gadżetu dobrze skorzystać porady specjalisty od wizerunku i marketingu.

Warto zajrzeć również na: