W społeczeństwie wciąż funkcjonuje przekonanie, że ćwiczą osoby młody, a na biegające osoby w podeszłym wieku patrzy się trochę z przymrużeniem oka. W pewnym wieku uznajemy, że ćwiczenia są niebezpieczne, bardziej boimy się urazów, więc wolimy zredukować aktywność fizyczną do minimum. To niedorzeczne i przede wszystkim nie zdrowe podejście. Każdy wiek jest dobry, by ćwiczyć.

Najważniejszymi i niezaprzeczalnymi zaletami podjęcia wysiłku w podeszłym wieku są:

-zatrzymanie skutków starzenia się,

zahamowanie utraty tkanki mięśniowej,

zmniejszenie ryzyka osteoporozy,

zmniejszenie nadwagi, co przekłada się na mniejsze ryzyko chorób układu krążenia czy cukrzycy.

-lepsze samopoczucie

healthy-person(sxc.hu)

healthy-person(sxc.hu)

Przed rozpoczęciem treningów  konieczna jest konsultacja z lekarzem, czasem tez wykonanie dodatkowych badań, aby mieć pewność, że nie ma żadnych przeciwwskazań do konkretnych ćwiczeń. Lekarz może też doradzić, jakie ćwiczenia będą miały najlepszy wpływ na nasze zdrowie.

Dobrze jest skorzystać z pomocy trenera, który zaproponuje nam dostosowany indywidualnie program ćwiczeń, dopasuje tez natężenie i częstotliwość ćwiczeń do naszych możliwości. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę na przykład hasło trener osobisty Warszawa, by znaleźć różne oferty, a następnie wyszukać taką która najbardziej nam odpowiada. Jeśli jednak decydujemy się, by samemu ułożyć program ćwiczeń pamiętajmy, by nie przeciążać swojego organizmu, a także skonsultować się z lekarzem.

Warto zajrzeć również na: