Często łapiesz się na tym, że ukradkiem coś podjadasz, lub myszkujesz po szafkach w poszukiwaniu słodkości? Czujesz się najedzona, ale mimo to śnią ci się ogromne hale produkcyjne wypełnione czekoladą? W pobliżu biurka zawsze trzymasz krakersy lub paczkę ulubionych ciasteczek? Z pewnością nie ty jedna, jednak jeśli przeszkadza ci nadmierny apetyt, zastosuj się do naszych wskazówek.

Pij dużo wody!

Czujesz, że musisz coś zjeść, bo… po prostu musisz? Nie odczuwasz prawdziwego głodu, lecz tylko chęć schrupania batonika? Jest na to rada – miej przy sobie butelkę wody mineralnej. Za każdym razem, kiedy poczujesz palącą potrzebę sięgnięcia po coś słodkiego, weź kilka łyków wody. To powinno na jakiś czas zagłuszyć pragnienie podjadania.

ciasteczka(sxc.hu)

ciasteczka(sxc.hu)

Skomponuj zdrowy jadłospis

Staraj się dbać o regularność spożywanych posiłków. Za każdym razem, kiedy planujesz swoje jedzenie, staraj się uwzględniać produkty zbożowe oraz pełnoziarniste, które na dłużej zapewniają uczucie sytości.

Pokonaj stres

Tak, łatwo powiedzieć. Jednak to właśnie stres często jest główną przyczyną podjadania. Jeśli chcesz zmniejszyć częstotliwość podjadania, wybierz się na siłownię lub poczytaj książkę. Po prostu – znajdź sobie jakieś zajęcie!

Jak przestać jeść słodycze?

Po prostu ich nie kupuj! Jeśli nie będziesz miała ukrytych słodkości w każdym zakątku swojego mieszkania, nie ma możliwości, żebyś w chwilach słabości po nie sięgnęła. Jeśli jednak obecnie twoja kuchnia ugina się pod ciężarem ciasteczek i batoników, a szkoda ci ich wyrzucać, rozdaj je rodzinie lub znajomym w pracy – na pewno się ucieszą.

Warto zajrzeć również na: