Opracowanie prawidłowego planu treningowego to nie lada wyzwanie, zwłaszcza u osób początkujących. Często nawet zaawansowani kulturyści mają z tym problemy. Jednak brak planu treningowego i jego niewłaściwe dobranie zazwyczaj powoduje zniechęcenie do treningów z powodu braku zauważalnych efektów. Dlatego warto poświęcić trochę czasu by zapoznać się z ta tematyką i gładko iść do przodu w walce o wymarzoną sylwetkę.

Podstawowym czynnikiem mającym wpływ na plan treningowy jest twój cel. To on bezpośrednio wpływa na jego konstrukcję i określa kierunek działań: budowania masy mięśniowej lub redukcja tkanki tłuszczowej. Do wyboru mamy także mniej radykalne działanie jak na przykład: ogólne wzmocnienie ciała. Efekt jaki chcemy osiągnąć narzuca nam określoną częstotliwość treningów oraz dobór ćwiczeń.

Regularność i częstotliwość zależy również od indywidualnych cech organizmu. Dużą pomocą przysłuży nam się trener personalny Warszawa. Jest to istotne ponieważ dla niektórych do osiągnięcia celu wystarczą 2 treningi w tygodniu, a inni muszą trenować nawet 5 lub 7 razy. Ważnym składnikiem planu są także przerwy między seriami. Ogólnie zakłada się, że duże wagi – mała liczba powtórzeń i długa przerwa, natomiast mniejsze wagi – duża liczba powtórzeń i krótkie przerwy.

(sxc.hu)

(sxc.hu)

Warto zajrzeć również na: