Nastąpił przełom na rynku dietetycznym! Czym dokładnie jest dieta dr Budwig, jakie są jej główne zalecenia, wady oraz zalety?

Autorką diety jest niemiecka badaczka – Joanna Budwig. Po wielu latach nad kwasami tłuszczonymi Omega-3, pokusiła się o stworzenie własnych zaleceń dietetycznych, które oparte będą na mieszance oleju lnianego i białego, chudego twarożku. Zdaniem autorki jadłospisu, kombinacja ta ma zapobiegać nadwadze, cukrzycy, a nawet… nowotworom. Na czym jednak dokładnie polega ten sposób żywienia?

TWAROŻEK + OLEJ LNIANY

To połączenie stanowi podstawę całej diety. Należy jednak pamiętać, żeby sięgać bo olej tłoczony na zimno i nie oczyszczany w żaden sposób. Dwuskładnikową pastę należy miksować przez około 5 minut, co w konsekwencji pomoże na lepsze przyswajanie białek w organizmie.

STANOWCZE NIE! DLA TŁUSZCZY

Autorka diety wyklucza spożywanie jakichkolwiek tłuszczy, poza wspomnianym już olejem lnianym. W szczególności zakazane są tłuszcze rafinowane bądź uwodornione. Dr Budwig nakazuje także eliminację potraw smażonych, mięsa oraz tłustego nabiału.

jablka (sxc.hu)

jablka (sxc.hu)

PRODUKTY WSKAZANE

Przede wszystkim należy postawić na świeże owoce i warzywa. Oprócz tego, wskazane są mleczne produktu ukwaszone, jak kefir, maślanka czy jogurt naturalny. Budwig zaleca także spożywanie pieczywa z pełnego przemiału oraz ryb oceanicznych lub morskich.

PRODUKTY DOZWOLONE, CHOĆ NIE WSKAZANE

Istnieje wąska grupa produktów, które – choć nie są wskazane w diecie – są dozwolone. Można je sporadycznie spożywać bez obaw o większe niepowodzenie w efektach. Należą do nich mięso i drób, lecz wyłącznie nieprzetworzone, niskotłuszczowe oraz najlepiej – pochodzące z upraw ekologicznych.

Warto zajrzeć również na: