Kiedy zakładasz firmę decydujesz się na niełatwą walkę o klienta, bo w momencie gdy ty tworzysz działalność, robi to także setki lub nawet tysiące konkurencyjnych firm, które w każdej chwili mogą odebrać twoich klientów. Najważniejszy jest oryginalny pomysł, ale to nie wystarczy. Bez skutecznego marketingu i reklamy nie ma szans na sukces.

Nowo powstała firma nie ma jeszcze odpowiednich funduszy na reklamę i marketing, a przecież to wtedy najbardziej tego potrzebuje. Dlatego warto poświęcić pewne środki na pozyskanie klientów, bo będzie to później owocowało zwiększonymi zyskami. Pamiętajmy jednak, by te środki przeznaczyć w odpowiedni sposób. Wybierając kanał komunikacji i  metody marketingowe weźmy pod uwagę fakt, że tradycyjna reklama traci na znaczeniu i nie wywiera już pozytywnego wpływu na odbiorców, dodatkowo jest niezwykle kosztowna, dlatego warto zastąpić ją bardziej nowoczesnymi, znacznie skuteczniejszymi, ale tez tańszymi metodami.

men (sxc.hu)

men (sxc.hu)

Marketing w firmie, niezależnie od branży, zasięgu, czy wielkości wymaga odpowiednio przygotowanej strategii. Na początek należy przeanalizować rynek i konkurencję oraz dokładnie określić grupę docelową. Wtedy powinniśmy wybrać te narzędzia marketingowe, które najbardziej odpowiadają do naszego modelu działalności i oczekiwanych efektów.

Najlepsze efekty, zwłaszcza na początku działania firmy, przy stosunkowo niewielkich kosztach daje e marketing. Profesjonalnie prowadzona strona www, przy regularnej aktualizacji danych i wartościowej treści, jeśli oczywiście zainwestujemy w jej pozycjonowanie potrafi przynieść zaskakująco dobre efekty. Jeśli połączymy to z atrakcyjnie prowadzonymi profilami w mediach społecznościowych. Odpowiednio prowadzony i promowany fanpage to istne źródło klientów. Ważne jest jednak, by angażować się w życie tego profilu, dobrze traktowani fani odpłacą się z pewnością wzrostem zysków i popularności twojej firmy.

Warto zajrzeć również na: