Błonnik niegdyś uważany był za swego rodzaju balast, który w żaden sposób nie jest wykorzystywany przez organizm człowieka. Z czasem jednak, dzięki wielu badaniom okazało się, że błonnik bierze bardzo ważny udział w procesach trawiennych naszego organizmu. Zawiera go bardzo wiele różnego rodzaju produktów. Szczególnie bogate są w niego niektóre warzywa, owoce, a przede wszystkim wiele produktów zbożowych, które w dużej mierze spożywa każdy z nas.

Płatki kukurydziane to doskonałe źródło błonnika (sxc.hu)

Płatki kukurydziane to doskonałe źródło błonnika (sxc.hu)

Ważny składnik diety odchudzającej

Każda osoba, która walczy z nadmiernym apetytem oraz nadwagą, powinna bliżej zapoznać się możliwościami jakie jest w stanie zagwarantować błonnik. Odpowiednie ilości błonnika są w stanie ograniczyć apetyt oraz przyspieszyć trawienie. Dzięki temu nasz organizm zdecydowanie lepiej jest w stanie poradzić sobie z pozbywaniem się zbędnej tkanki tłuszczowej. Należy mieć jednak na uwadze, że ograniczanie się tylko i wyłączeni do spożywania bogatych w błonnik produktów z pewnością nie pomoże. Warto jest również dużo ćwiczyć i ogólnie jeść zdrowo.

W których produktach znajduje się najwięcej błonnika?

Jeżeli kogoś interesują produkty, które bogate są w naprawdę duże ilości tego wspaniałego składnika, to z pewnością najbardziej warte uwagi są płatki owsiane. Oczywiście najlepiej jest jeść płatki, które nie są sztucznie dosładzane i pozbawione są zbędnych dodatków. W przypadku napojów, warto jest zainteresować się kawą zbożową, która również jest bardzo zdrowa sama w sobie i dodatkowo posiada całkiem dobre ilości błonnika pokarmowego.

Warto zajrzeć również na: