Ćwicząc na siłowni musimy być świadomi wielu aspektów treningu. Wykonując określone ćwiczenia chcemy, aby owocnie oddziaływały one na konkretne partie ciała. W tym celu bardzo przydatna okaże się wiedza z biomechaniki. Istotnym elementem jest także czucie mięśniowe, które wymaga od nas doświadczenia i zwyczajnie trzeba się go nauczyć. Na przykład prawidłowa biomechanika pleców jest niezwykle istotna, gdyż są one zaraz po nogach największą grupą mięśniową naszego ciała. Dlatego ich trening powinien być dokładny i dobry technicznie, aby nie narażać się na kontuzje.

Biomechanika podczas treningu klatki piersiowej. Mocno rozbudowana klatka to duma każdego mężczyzny, dla kobiet pewność jędrnego i kształtnego biustu. To ona nadaje nam pewności siebie i sprawia, że nasza postawa robi się bardziej wyprostowana. Trening osobisty Warszawa pozwoli rozwinąć ją nam poprzez wszelkiego rodzaju wypychania. Podczas ćwiczeń istotny jest rodzaj uchwytu, jego szerokość i kąt nachylenia ławeczki. To są czynniki, które wpływają na stopnień zaangażowania poszczególnych części klatki.

Ćwiczenia ramion, czyli bicepsa i tricepsa nadają rękom ładny, wysportowany kształt. Podczas tych ćwiczeń ważne jest zachowanie równowagi pomiędzy tymi mięśniami. Biceps składa się z głowy długiej, którą trenujemy mając łokcie przed ciałem oraz głowy krótkiej trzymając łokcie za ciałem. Natomiast triceps składa się z 3 głów, gdzie głowa duża aktywowana jest podczas wszelkich ćwiczeń z rękoma nad głową. Część przyśrodkowa działa w momencie ułożenia ramion za ciałem, a krótka kiedy ręce trzymamy przed ciałem.

(sxc.hu)

(sxc.hu)

Warto zajrzeć również na: